onsdag 23 juli 2014

Finsk sommar

Visst är det nästan olidligt svettigt och jobbigt att träna, sova eller jobba i denhär sommarvärmen, men om bara nån månad betalar man tusenlappen för att få känna på samma värme så den logiken förstår jag mig inte på? Iofs är man ju ledig och utan måsten på semestrarna och kan bo i havet om man så vill..

Men, jag skulle aldrig boka en resa söderut under sommaren! För mig spelar det ingen roll att jag bor i en liten håla som jeppis just under dessa veckor.
Jag bara älskar att kunna spendera all tid utomhus och i naturen. Att kunna cykla iväg och bara låta cykeln styra, hitta ett jakttorn och klättra upp i det för att sen sitta där ett par timmar är för mig helt normalt och alldeles, alldeles underbart!
En gång enstörig lantistjej, alltid enstörig lantistjej.


4 kommentarer:

Alice sa...

Vi kan va enstöringa ihop tå ja kmr hejm :DD si till att ha liti värma kvar nästa måna bara!

Ida sa...

Jååååå <3 fö ni hindar ju äntå va jär hejla två vikor fyri ni smiter igen :DDD

Anonym sa...

kan du skriva ett inlägg om vad du har för drömmar och mål i livet o sånt..Skulle vara intressant att få höra om :)

Ida sa...

Visst, de kommer senare! :)