tisdag 2 september 2014

Soffhänger

Idag hade jag egentligen legday men formen var inte på topp igår och kände mig en aning seg efter nattskiftet så jag valde att träna rygg/biceps istället.
Chinsen med handflatorna mot dig är såklart en av dom bästa övningarna för ryggen, jag brukar ta 3-4 set och så många reps jag orkar, men när man börjar orka över 10 reps på varje set å blir det lite tråkig eftersom det räcker så länge. Istället lägger jag extra vikt på och drar hellre upp mig bara några få gånger.
Trots att jag inte räknade med nån bra träning idag orkade jag 5 st på första setet med 5 kg extra.
Målet är att nångång klara några reps med 15 kg extra! :)

Avslutade passet med HIIT intervaller på mattan. Det är flera veckor sen jag sprungit dom senast så hastigheten fick jag sänka till 16,5 km/h. Sprang alltså i 20 sek och vilade 10 sek x 8. Och ja, pulsen bara skenade iväg!

Nujust har jag bänkat mig i soffan och tänker strunta i att solen skiner och istället smälta maten medan jag kollar senaste avsnittet av Paradise hotel. Sen ska det handlas eftersom kylen ekar tomt! Ha en bra dag :)






Inga kommentarer: