tisdag 21 oktober 2014

Ett bra start på dagen

Jag har äntligen fått tillbaks både styrkan och motivationen under träningspassen så dagens benpass var endast roligt!
Lite tråkigt att benen skakade så mycket efter dom första övningarna så jag kunde inte utföra alla jag tänkt från början men jag får ta dom nästa gång istället :)

- Djupa knäböj 4 set 6-12 reps
- Raka mark 4 set 10 reps
- benpress 3 set 8-12 reps
- Sittande vadpress 3 set
- hack squat 3 set 8-10 reps

Och nu en postworkout på det. Som vanligt är hälften av äggen bortskalade när jag ska hugga in. Hur kokar man lättskalade ägg egentligen?
Spelar ingen roll om jag haft fram dom i rumstemperatur, sätter i dom i vattnet innan eller efter vattnet kokar, ställer dom under kallt vatten såfort dom är klara osvosv. Alltid samma svårskalade ägg! Nåja, större problem har man väl haft ;) Nu jobb!


2 kommentarer:

Helene sa...

Du kanske har kommit på hur du ska skala ägg utan att den mesta vitan följer med. Men skriver ändå för säkerhetsskull. Du har ägget på ett bord och lägger handflatan på ägget tryck medans du rullar ägget lite framåt så att hela skalet går sönder och sedan är det bara att ta av skalet. Så gör kockar också för att skala många ägg fort.

Ida sa...

Nej faktist inte, Så TACK så mycket, ska testa! :D