tisdag 15 oktober 2013

Grymt bröstpass

Blivit en hel del träningsinlägg på senaste men tänkte ändå dela med mig av dagens bröstpass eftersom det verkligen sög all energi ur kroppen! Satt bra efter att ha struntat i hur kosten sett ut en hel vecka ;) inte bara det att jag känt mig slö och snål hela tiden har jag fått dålig hy också. Så nu är det rätt kost som gäller ett tag framöver!

Som omväxling blev det pulshöjare som uppvärmning. Trodde nästan hjärtat var på väg ut genom öronen innan vi var klara så jag får kanske överväga liite mera kondisträning trots allt ;)  Råkade nästan ut för en halshuggning i bänkpressen trots att jag hade min normala vikt på! 

Uppvärmning:
1) Superset:
3 set x 10 box jump (4 stepbrädor) direkt följt av 10 push ups (tårna i marken)
2) Höjde med en bräda och körde ytterligare
3 set  x 10 box jump

3) Bänkpress 1 x 6 reps (dom två andra seten misslyckades)

2) Militärpress 3 x 6 reps

4) stående hantellyft åt sidan 3 x 6 reps

5) Hantelflyes 3 x 8 reps

6) nedåtlutande bänkpress i smith 3 x 6-10 reps

7) Liggande tricepspress med viktplatta 3 x 10 reps










2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! :)
Har följt med din blogg nu en tid
och tycker du är så himla duktig och läser ofta för att själv få inspiration!

Har själv velat prova på boxjumps, men har aldrig våga prova med step-brädor.. hålls dom på varandra?? :D
Tränar också på easyfit, så jag får ju ta och prova nångång!:)

/ Linda

Ida sa...

Hej på dej och tack så jättemkt! :)

Boxjumps e nytt även för mig så jag vågar inte stapla upp allt för många ännu ;) Jag tycker att dom e ganska stabila men har haft nån som håller i för säkerhets skull.
Prövar du ensam så pröva först med mindre brädor!
Lycka till! :)