torsdag 27 november 2014

Blogglista

Satt här och slöläste bloggar i brist på annat eftersom jag ändå inte kände mig tillräckligt trött för att sova. Halkade in på Elins blogg och stal en lista för att ha lite tidsfördriv!
Kom att tänka på bilddagboken där man hade listor var och varannan dag, Så här kommer nu min första blogglista!

1. Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till? - Håller namnet för mig själv så inte alla stjäl det innan jag hunnit trycka ut dottern ;)

2. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex? - Röstar på kärlek utan sex isåfall.

3. Vilken var den senaste filmen du såg? - Annabelle. Somnade innan den var klar, sjukt dålig!

4. Har du bra självförtroende? - Jag e nöjd.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu? - Resa till solen! Känner mig så trött och hängig av dethär dystra mörkret.

6. Nämn tre saker på din att-göra-lista? -  Köpa julklappar! Sen har jag inget mer på listan.

7. Beskriv ditt drömutseende - Lesley-Ann Brandt beskriver det utseendet rätt bra!

8. Skriv namnet på någon du ser upp till - Svårt att välja band alla..

9. Någon du har kysst - G

10. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? - Inte här hemma, men gissar många plagg gått i arv och kan finnas nånstans.


11. Den du senast sov över hos - Mammas

12. Vem skrev du senast med på Facebook? - En gruppchatt

13. Är du nöjd med din profilbild på Facebook? - Själva bilden vet jag inte men den är tagen i Alanya när jag precis sprungit och febrilt letat efter G på busshållsplatsen och var nära att missa honom innan bussen gick pga felberäknad tid. Klippte såklart bort honom från bilden men jag var iaf lycklig över att jag hann säga hejdå även om det var supersorgligt på samma gång.

14. Vad väljer du, godis eller chips? - Godis alla gånger. Tror jag aldrig köpt chips. (Visst, börjar jag väl äta chips kan jag inte sluta, men kommer aldrig på mig själv med att vara sugen på det.)

15. Pinsammaste minnet från skoltiden? - Har ingen trauma från nån pinsam händelse så antagligen klarad jag mig rätt fint!

16. Hur uppvaktar man dig? - Behövs verkligen inte mycket för att göra mig glad. En chokladbit och jag är lycklig!

17. Har du rykten efter dig? - Jag vet inte nu men visst har jag fått höra rykten som nångång sårat, Nu skulle jag lätt kunna ignorera dom isånafall eftersom det enda som betyder nåt är att familjen och vännerna vet bättre.

18. Din absolut sämsta egenskap? - Pedant. Nejmen ibland är det jobbigt att alltid vilja ha snyggt runtomkring. Jag blir stressad och på dåligt humör om det är rörigt så ibland önskar jag att jag själv var lite mer slarvig av mig. Dock har jag blivit liite bättre på att acceptera lite röra!

19. Din bästa egenskap? - Jag är väldigt omtänksam och sätter oftast andra människor först.

20. En låt du är beroende av? - Är inte beroende av nån låt för tillfället.

21. Vad stod det i ditt senaste sms? - Koma ut tåää

22. Vem skulle du ta med dig till en öde ö? - Nån av mina familjemedlemmar helt klart!

23. Kan man vara vän med sitt ex? - Vissa kan man vissa inte.

24. Har du kysst en kompis? - Jo

25. Hur ofta dricker du alkohol? - Inte druckit alkohol sen över tre år tillbaks och kommer antagligen aldrig vilja dricka det igen. Sista gången fick syrran och Noppan bryta sig in på toan vid O'learys efter att dom sett mina ben sticka ut därifrån. haha. Värt att nämnas att jag inte drack mer än bara ett halvt glas och kom ändå inte längre än just toan den kvällen. (bild några timmar innan)



26. Vad är din åsikt om droger/folk som tar droger? - Deras val att testa drogerna är urdumt men sen när dom väl fastnat blir det ju en sjukdom. Fast även om det är synd om dem så är det ändå ett val dom själv valt. MEN, alla har ju olika bakgrunder och orsaker varför dom börjat med drogerna så jag väljer helt enkelt att inte döma nån. (Sista året som närvårdarstuderande valde jag inriktningen mental- och missbrukarvård. Intressant året igenom!)

27. Vad hatar du? - Hatar vet jag inte men det många saker tycker jag mera dåligt om. Som tex köld!

28. Hade du kunnat ha distansförhållande? - Haha ja vad har man för val ibland? Men nej, Inget jag kommer att ha på heltid. Jag vet inte hur folk överlever sånt.

29. Vad handlade din senaste dröm om? - Drömde om kanelbullar. haha!

30. Vad väger du? Många unga tjejer vet jag läser bloggen och jag tänker inte ge nån siffra att jämföra sig själv med. Siffrorna säger ingenting!

31. Hur lång är du? - Ca 166 cm

32. Vilken är den bästa svenska filmen? - Ser så jättesällan film och kommer inte på nån svensk film?

33. De bästa svenska skådespelarna? - Hänvisar till föregående svar!

34. Vilken väljer du, Harry Potter eller Twilight? - Twilight. Inte sett Harry Potter och kommer aldrig se.

35. Ditt humör för tillfället?- Helt på jämn nivå!

36. En vacker person? - åh de finns så många vackra männsikor!

37. Har du instagram? - Jo, Idulis heter jag där.

38. Vem kramade du senast? - Von.

39. Vem träffade du senast? - En arbetskollega.

40. När slog du dig senast? - Jag slår mig allt som oftast. Alltså går i dörrar och sånt.

41. Någon du vill träffa? - Mommo&moffa, Ska sticka dit imorgon när jag vaknar!

42. När grät du senast? Nån vecka sen pga pms,

43. Sminkar du dig varje dag? - När jag fortfarande hade ögonfransförlängning sminkade jag mig i princip aldrig, Nu använder jag mig oftast av mascara och Kajal men inget annat.

44. Vem är du mest lik, mamma eller pappa? - Mamma? Iallafall är jag mer Fellman än Snellman.

45. Är du helsvensk? - Finlandssvensk!

47. En artist du inte gillar? - Tänker aldrig ''den personen gillar jag inte''.

48. En artist du gillar? - Enrique har jag många minnen med, hehe

49. Vad är det bästa som hänt dig? - Familjen!

50. Vad vill du bli när du blir äldre? - Pensionär.


Inga kommentarer: