tisdag 23 december 2014

Jul lista

Listan kopierade jag av Begi :)

1. Var kommer du spendera julen iår?
- Julafton i Lepplax med släktet och juldagen hos pappas :)

2. Vad hoppas du att finns i tomtens säck?
-  Har bara önskat mig choklad ;)

3. 3 saker som måste finnas på julbordet
- Morotslåda, jullimppa och skinka

4. En bild från du laddade upp på instagram kring förra julen?


5. Om du skulle vara tvungen att ge en julklapp åt någon du inte tycker om, vad skulle du ge då?
- Finsk lärobok

6. Går du i julkyrka?
- Jag har aldrig varit men det skulle vara mysigt! 

7. Första bilden i din kamerarulle i telefonen?


8. Sista bilden i din kamerarulle i telefon?


9. När kläs granen?
- Jag har ingen gran i år! 

10. Vad ska du ha på dig på jul? Hur viktigt är det för dig att vara fin på jul?
- Köpte en röd klänning för nån vecka sen så om den fortfarande går på imorgon blir det väl den, hehe, Eller Jeans och nån lite finare övredel. Trivs bättre i vanliga kläder än klänningar å sånt numera.
Hur viktigt att vara fin då? Tja, lite finare än vanligt vill jag nog vara. Det är ju ändå jul.


11. I vilka färger går din jul iår?
- Endast naturliga färger som brunt, beige och vitt.

12. Har du upp tro hopp och kärlek?
- Nej, kör med julstjärnor.

13. Bästa efterrätten på jul?
-  Plommonkräm med grädde! eller grädde med kräm brukar det bli ;)
En pepparkakscheesecake hade jag hoppats hinna göra i år men tror vi hoppar efterrätten eftersom man ändå blir proppmätt efter maten och sen har vi ju kaffe med matglada släktet.


14. Vad gör du just nu?
- Slöar i soffan och bloggar, men ska ge mig ut på en prommis till syrrans snart och få fransarna förlängda om hon har tid :) 

15. Vad ska du göra ikväll?
- Efter emmas ska jag till Begis och se på när hon bakar mommos berömda jultårtor ;) Sen blir det kanske Noppans :)

16. Hur många julklappar ger du iår?
- Ger endast till familjen så blev inte så många

17. En sista hälsning?
- Ha en riktigt god jul, njut av allt gott, sällskap, julstämning osv! :)

18. En bild på dig framför en gran:
- detta va nog närmsta granbilden jag kunde komma! 

Inga kommentarer: