måndag 19 januari 2015

Läsarfråga

Anonym:
Hej Ida! Kan du skriva ett inlägg om vilka olika kosttillskott och proteiner m.m du använder för tillfället. Tycker att det är en hel djungel då man vill beställa första gången:) Varifrån beställer du? Tacksam för svar :)

Hejsan! Jag har skrivit ett liknande inlägg förut men jag hittar det inte nu så jag skriver igen :)
Egentligen behöver man inte använda sig av olika proteiner osv om man vet att man får i sig tillräckligt med sådant via kosten, men ett enkelt sätt att tillgodose proteinintaget är ju såklart proteinpulver osv.

Såhär ser en dag ut:

- Innan träning: 2 skopor BCAA
- Efter träning: 1 port. proteinpulver som shake blandat med 1 skopa glutamin
- Innan sovdags: 1port kasein som shake blandat med 1 skopa glutamin
(Tar dock inte kasein alla dagar, beroende på hur kosten sett ut under dagen och hur hårt jag tränat)

När jag använder protein som shake väljer jag oftast whey-100 framför Whey-80 och One Whey Isolate framför One Whey. Det pga bättre innehåll.
Whey-80 och One Whey använder jag främst till smaksättning i kvarg, bakverk osv.

Olika kosttillskott jag använder för tillfället:
Omega-3
Magnesium
Kalcium
D-vitamin

Du hittar alla dessa i vanliga livsmedelsbutiker!


Jag beställer från både fitnestukku och fitnessguru, nedan har jag länkat till sidorna.

Fitnesstukkus proteiner
(whey-80 och whey-100)
Smakerna jag tycker är hel ok är bl.a:
Dubble Rich Cocolate
Ice coffee
Vanilla Pear
Cookies and Cream

BCAA
Gillar alla tre smakerna

Glutamin

Fitnessgurus proteiner
Av one whey Isolate tycker jag dessa smaker är bäst:
French Vanilla
Melon yoghurt
Milk chocolate
Mint Cocolate

Av One Whey gillar jag dessa bäst:
Strawberry White Cocolate
Vanilla white Cocolate
Kiwi yoghurt
Cappuccino

Kasein
Smaker jag använder:
Tiramisu
Cookie Dough

Detta var då allt jag använder. Hoppas det gav svar på nånting och lycka till med din träning! :)

Inga kommentarer: