tisdag 28 oktober 2014

Färgglatt

Sen i lördags har jag försökt hålla tillbaka sötsuget lite efter alldeles för många dejter med choklad och allt annat gott. Första dagarna är ju alltid svårast men på nåt vis lyckas det bättre om man väljer så mycket färger som möjligt! :)

Jag hade tänkt göra en rödbetssoppa och omelett innan jobbet men jag fastnade med munnen hos Emmas lite för länge så nu fick jag bara slänga ihop en lätt middag istället.

Chiapuddig: 1,5 dl kokosmjölk, 2 msk chiafrön och pepparkakskryddor. Blanda ihop och låt svälla i kylskåp över natten.

Mugcake: (slängde ihop på ett ungefär) 1 mogen banan, 1 dl havregryn, 3 äggvitor, ½ dl proteinpulver, kakao, några msk vatten. Mixa ihop och mikra. Håll koll så den inte blir torr.

Sen också lite Kiwi, paprika, gurka, morötter, caschewnötter och spenat.


Ni får ursäkta alla matbilder men för tillfället gör jag inte så mycket annat än tränar, jobbar, sover och äter ;) nu jobb!

2 kommentarer:

Nilla S. sa...

Mums! Älskar dina matbilder!! :D

Ida sa...

va bra eftersom he endast kmr såna mest ;)