torsdag 22 januari 2015

Banan och kokoscheesecake

Kladdkakan har jag hunnit göra hela tre gånger (På killens begäran) och häromdan testade jag att göra en banan-kokoscheesecake. Jag räknade inte med att den skulle komma i närheten av kladdkakan men den blev helt supergod den också, Rekommenderas!



Botten:

8 dadlar, torkade, kärnfria
1 dl cashewnötter
1 tsk vaniljpulver

Mixa alltihop till smulig deg och tryck ut i en liten form med löstagbar kant.
(jag hade ingen större mixer så jag hackade allt med kniv)

Fyllning:

3 bananer
2 dl kokosflingor
2 dl cashewnötter, blötlagda ca 4 timmar
½ dl kokosolja
1 tsk vaniljpulver
1 msk agavesirap

Häll bort vattnet från nötterna och mixa nötter och kokosflingor till en slät kräm. Tillsätt resterande ingreienser och mixa lite till. Häll över botten och ställ i frys 3-4 timmar så den stelnar.
(Äter du inte hela tårtan på en gång så rekommenderar jag kylen sen istället för frys eller ta upp den nån timme innan du äter den igen.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack! Den ska testas :)