måndag 3 april 2017

Måndag och ny vecka

Att vara ledig på en måndag med absolut inga måsten är nog vardagslyx enligt mig! :)
Så, hittills har min dag bestått av en lång sovmorgon, promenad i vårvädret och en lättlagad men supergod lunch. (Jag tänkte inte fota maten när jag slängde det på tallriken så idag behöver ni inte äta med ögat, hehe)


LAX MED OSTTÄCKE:
 
Laxfilé
salt
1 brk creme fraishe
1 gul lök
1 vitlöksklyfta/vitlökspulver
2 tomater
1 msk soja
ost

- sätt ugnen på 200 grader
- salta laxen
- hacka lök, vitlök och tomat, blanda ner creme fraishe och sojasås.
- bred blandningen över laxen och skiva ost över hela.
- Grädda i ca 25 min.

JAG SERVERADE MED:

- kokt potatis och morötter som jag vispade ihop med lättgrädde, salt och lite peppar.
- ugnsgrönsaker som jag hade på sidan om laxen kryddad med örtsalt och cayennepeppar.

Nu är vi mätt i magen och taggar till inför dagens benpass! :)

Inga kommentarer: