söndag 28 maj 2017

Kalasdag

Idag har vi firat våran bästa mamma som fyller år samt G som blivit klar i skolan.
Jag bakade tårtan som jag brukar baka eftersom den alltid går hem. Dekorationen varierar jag varje gång men grundreceptet hittar ni HÄR.
På dagens tårta bredde jag först grädde över hela, Sen satte jag fast chokladpinnarna och dekorationsband runt. Som topping bredde jag chokladpudding och tillsist pollygodis och jordgubbar över. Så enkel och god tårta och dessutom är den inte alltför söt!



Efter kalasandet fortsatte vi till FIIKA på en kaffe för att smälta allt gott innan ett benpass. Som vanligt är det benen som gäller när det varit kalas och energin var helt på topp vilket resulterade i spaghettiben efteråt! :)

Dagens upplägg:
- omvänd Hacksquat 1 ben åt gången
- Sumo marklyft
- raka marklyft med tårna på viktplattor (fokus på hamstrings)
- hip thrust i smithmaskin
- vadpress
- leg extensions
- legcurl

Inga kommentarer: