söndag 14 maj 2017

Morsdag och cardio

Idag när jag vaknade efter nattskiftet var högra ögat igensvullet pga nässelutslag. G kunde såklart inte titta på mig utan att skratta så att åka ut bland folk kändes inte riktigt som en kul grej.
Lyckligtvist gick svullnaden ner rätt snabbt denna gång så efter nån timme kunde vi åka iväg till Lepplax och fira våran bästa Mamma och Mommo!
Hoppas dom och alla andra mammor fick en riktigt härlig dag :)

Sen hann vi på en kaffe till Pappas och så slutligen ett träningspass trots att det var min vilodag. När man bor 30 km från gymmet så blir det ju rätt ofta tjafs om att den ena ska köra 60 km extra eller att den andre offrar vilodagen. Ni kan ju gissa vem som förlorar dom flesta gångerna, hehe.

Jag valde dock att inte köra styrka eftersom kroppen hade värk i alla muskler redan, alltså blev det sånt som jag tränar mest sällan: Konditionen och mage!
Jag föredrar alltid snabba och effektiva cardiopass, oftast väljer jag HIIT intervaller på löpmattan men idag blev det hopprep!

Du som har bra kondition får nog förlänga hopptiden, (med båda fötterna samtidigt och så snabbt som möjligt) men för mig så räckte detta för att få pulsen skyhög och svetten rinnande:

- Hoppa 30 sekunder följt av 10 sekunder Vila x 8 (= 5 min 20 sek)

- 3 absövningar (utan vila emellan)

Gör om detta 2 gånger till.


Inga kommentarer: