torsdag 18 maj 2017

När inget går vägen

Gårdagen blev lite uppochner på alla sätt och vis, hehe.
Dagen började med att köra iväg till Nedervetil då G skulle till en Naprapat. (Eller paratrap som han tror det heter trots att jag rättat honom 100 gånger.)
När vi kom hem kom jag på att det var onsdag och inte tisdag, alltså hade jag missat min tid till röntgen. (För en knut som jag ska kolla upp.)

Sen var det planerat att gå och kolla en lägenhet men för kanske 20:e gången så fick jag meddelandet att den blivit uthyrd. Försår inte hur jag ska hinna få tag i en lägenhet då alla verkar vilja hyra nujust?

Nåja, Slutligen så förstörde min mobil resten av dagen. Jag öppnar alltid skärmen med fingertryck men har också Pinkod då fingret inte alltid fungerar.
Smart som jag var så skulle jag ändra min pinkod under ett nattskifte då jag märkte att jag nästan glömt min kod. Jag ändrade koden till något superenkelt, fortsatte öppna skärmen med tummen och sen märkte jag att nya koden inte alls var så enkel. Den var helt bortblåst!
Jag kunde ju fortfarande öppna med fingeravtryck tills igår då mobilen slog av helt och man måste skriva pinkoden första gången. Gissa om jag nästan hade sönder den med alla gissningar på koder.

Hursomhelst hade jag ett benpass kvar som blev till ingenting. Jag skriver också ner vikterna på mobilen och även om jag minns dom så var det så störande, samt att se på skärmen alla meddelanden utan att kunna öppna dom..
G tyckte det var superskoj förstås och sjöng glatt hela vägen hem hur jag är utan telefon. Dock lovade han att fixa det när vi kom hem.

Efter lite om och men så kunde vi öppna mobilen. Jag var helt säker på att allt som jag hade på den såsom bilder, filmer osv skulle vara borta eftersom den återställdes helt, men nej. allting var kvar och jag gick i säng överlycklig!

Idag har jag mitt lösenord uppskrivet lite överallt.


Inga kommentarer: