måndag 12 juni 2017

17 minuters pluggande

Tänkte tipsa er om denna sida för er som kanske vill lära er ett nytt språk: 17 minute language , består av kurser för olika språk och du sätter 17 min (minst) varje dag på att läsa ord och sedan finns flera övnigar där du ser orden i olika sammanhang. Varje dag har du nya uppgifter och du väljer hur mycket tid du vill sitta ner och plugga.

Hittills har jag lärt mig ord från gratisappar såsom duolingo, 50 languages och genom att fråga, läsa bildtext från filmer och lyssna på turkiska låtar, men då jag tappar motivationen hela tiden så tänkte jag ge detta ett försök! Kostar 30€ och du har tillgång till den i 10 år.
Dom första kapitlen tyckte jag var jätteskoj i.o.m att jag redan kunde dom flesta orden, men det verkar ändå vara en riktigt bra kurs för att lära sig snabbt! :)

Inga kommentarer: