tisdag 13 juni 2017

Restday

Efter två nattskiften utan desto mera sömn så var det skönt att bara ta det lugnt en dag utan några måsten alls. Vi åkte därför ut till fäboda och satt där i närmare två timmar och bara njöt. Så behövligt!


Nujust sitter vi förövrigt i en lite knepig situation.. G har som sagt blivit klar i skolan och långt innan skickade vi ansökningar för sommarjobb/jobb som fortsätter till hösten.
Jag vet inte hur många ställen G ringt till men alla har bara sagt skicka lite info eller CV på mail och sen har vi inte hört nånting alls.
Även alla tänkbara jobb på mol.fi har vi skickat ansökan till men samma sak där så denna situation känns helt hopplös nujust. (Funderar hårt på att byta namn på killen till Göran Snellman istället, hehe.)

Jag har ju även sparat min semester till September eftersom vi tänkt åka till hans familj då men detta gör ju i princip allting omöjligt.
Visst har jag ju enkelt att hitta extra jobb och jobba 200% men been there done that och jag får magkatarr igen genom att bara tänka tanken och dessutom klarar inte G av att sitta hemma många veckor till.
Hade han alltid bott här och trivts bra här skulle det inte vara hela världen att inte hitta jobb så snabbt men så är det ju inte och tankarna och diskussionerna på en framtid i Turkiet istället kommer upp oftare och oftare.

Detta blev lite väl personligt men då jag i nuläget helst ser att vi bor här ännu ett tag så.. ifall det råkar finnas någon av er läsare som vet av något arbete, hör jättegärna av er! :)
Skicka gärna meddelande till min mail isåfall: ida_snellman@hotmail.com

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har samma problem. Bor med en utlänning och de har sagt samma sak "skicka CV och info". Åtm pcs söker ju byggstädare om de sku vara nåt? Man måst kunna engelska.

Ida sa...

Ja, nog förstår jag att finländare går före men trodd int de sku vara såhär svårt. Känns som att dom int ens ger en chans såfort han sägr sitt namn :/ Han har alltid frågat då han ringt om han kan komma in och diskutera men nej.
Jo,Vi har nog skickat till pcs redan! Lycka till för er också :)

Anonym sa...

Får int han nå jobb på fresh eller snellmans? :)

Ida sa...

Inte i nuläget då dom redan skaffat alla sommararbetare :/ Jag ringde Snellmans förra veckan och dom lovade höra av sig såfort det behövs någon.
Jag borde ha ringt tidigare och inte bara ansökt på nätet med hans namn då dom får in runt 20 ansökningar varje dag, alltså gissar jag dom inte ens läst ansökningen..