söndag 9 april 2017

Söndagslunch

Enklare, nyttigare och godare lunch än såhär blir det nog inte och måltiden innehåller dessutom
allt som jag försöker få in varje mål dvs. kolhydrater, fetter och proteiner!

- Sätt laxen i en ugnsform, salta och strö över hackad tomat, lök och chiliflarn. Häll broccoli på sidan om som du kryddar och ringlar olivolja över och sen allt in i ugnen på 200grader i ca 25 min.

- Under tiden tvättar du sötpotatisen och hackar lite hål i den med gaffel, kryddar och kör sedan på full effekt i mikron ca 10 min.


Dagens träning blev rygg och biceps och även om jag ser det som ett ''enkelt'' pass så var jag genomsvettig efteråt och kroppen var verkligen slutkörd. Såna pass älskar vi!

Nujust tränar vi 5-6 styrkepass i veckan vilket gör att jag behöver dela på mitt program lite och inte bara ha underkropp och överkropp. Jag väljer gärna bort cardio också så nu ser schemat oftast ut såhär:

1. ben, abs
1. Axlar, bröst, triceps
2. ben (fokus rumpa), abs
3. rygg, biceps
4. Vila

Inga kommentarer: